21 travnja 2010

22. TRAVNJA - DAN PLANETA ZEMLJA

Dan planeta Zemlja prvi je put obilježen 22. travnja 1970. godine. Otada se taj dan tradicionalno obilježava u cijelom svijetu. Svatko od nas može toga dana, ali i svakoga drugog, učiniti nešto kako bi zaštitio planet na kojemu živimo. Što ti možeš učiniti? Pridruži se akciji čišćenja šume,plaže ili potoka. Možeš posaditi stablo. Sjeti se da sav otpad koji svakodnevno bacaš nije smeće. Razmisli što se od tog otpada može reciklirati, a što nikako ne bi smjelo završiti u kućnom otpadu jer bi moglo zagaditi okoliš. 

STAKLO  NIJE  SMEĆE Staklo je materijal koji se može u potpunosti reciklirati, i to bezbroj puta. Zato staklene boce ili staklenke ne treba bacati zajedno s ostalim kućnim otpadom, nego ih treba odložiti u posebno označene kontejnere. Staklenoj boci bačenoj u prirodu treba 4000 godina da nestane. 

RECIKLIRAJ  PAPIR Gotovo 30 posto otpada koje stvori tvoja obitelj je papir – novine, papirnati ubrusi, razna ambalaža… Papir se također može reciklirati i zato se odlaže u posebne kontejnere. Recikliranjem papira i ti ćeš pomoći čuvanju šuma, uštedi vode i energije te zaštiti okoliša. 
BATERIJE  SU  OPASAN  OTPAD Baterije u daljinskim upravljačima, mobitelima, walkmanima, satovima i ostalim uređajima prije ili kasnije prestanu raditi. Njih se ne smije bacati s ostalim kućnim otpadom jer u sebi sadrže teške metale koji nepovratno zagađuju okoliš. Stoga pronađi poseban kontejner u koji se odlažu stare baterije i o svojem otkriću obavijesti svoje ukućane i prijatelje – kako bi i oni znali kamo treba baciti istrošene baterije. 
OPREZNO  S  PLASTIČNIM  BOCAMASvaki dan kupujemo sokove ili vodu u plastičnim bocama. Za razgradnju plastične boce prirodi trebaju stotine godina. Stoga i te boce treba odložiti u posebne kontejnere. No, prije nego takvu bocu ubaciš u kontejner, spljošti je – kako bi zauzela što manje mjesta.
izvor: NATIONAL GEOGRAPHIC

Broj komentara: 19:

  1. Naš planet Zemlja je lijep,za nas velik jer ga volimo.Baterije se sve više bacaju u prirodu.Ja mislim da smo mi ljudi krivi za sve potrese i stradanja. Ljudi su lijeni, pa bacaju otpad u prirodu!Trebamo više paziti na prirodu i na Zemlju!

    OdgovoriIzbriši
  2. Meni je naš planet dovoljno velik.Mislim da se ljudi dobro odnose prema njemu ali samo neznam za ove starie jer oni nešto kupe i odmah tu plastiku ili papir bace u stranu.Za sebe mislim da se dobro odnosim prema našem jedinom domu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Naš planet Zemlja nije velik i mi ljudi ga moramo više čuvati.Moramo papir,staklo,plastiku i baterije odložiti u spremnike, jer budućnost Zemlje ovisi o nama.

    OdgovoriIzbriši
  4. Recikliram vrlo često stari papir i plastične boce.Na taj način čuvam prirodu i naš planet Zemlju.Naš planet je vrlo mali prema Suncu.Danas ćemo ići čistiti plažu.Veselim se tome!Vrlo mi smetaju ljudi koji bacaju otpad u prirodu i na taj način zagađuju okoliš.Lijepo je što su se ljudi koji rade u trgovinama sjetili reciklirati baterije,papir,plastiku ...ITD

    OdgovoriIzbriši
  5. Mi ćemo se pridružiti akciji čišćenj plaže. Mislim da bi svatko trebao čuvati svoj planet, jer je to naš jedini dom.

    OdgovoriIzbriši
  6. Meni je Dan planeta Zemlje dobar dan jer se može
    puno toga napraviti za Zemlju.Danas ću 60 sekundi
    izgasiti sve sprave u kući.Dobro je raditi za naš
    planet Zemlju.

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni je ovaj dan baš tužan zato što puno ljudi uništava okoliš. Naš planet je mali prema drugim planetima, a u njemu 1000 problema. Želio bih da ne samo na ovaj dan ljudi čuvaju zemlju, nego na sve dane u godini. Cijeli naš razred voli prikupljanje starog papira, nadam se da ćemo ove godine pobijediti i dobiti nagradu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja sad u sebi osjećam tugu, zato što,sam sad nešto slušala, o našoj Zemlji, pa me to rastužilo.
    Ja volim svoju Zemlju, jako.Nakon što sam ovo poslušala, odlućila sam da neću po okolišu bacati smeće.

    OdgovoriIzbriši
  9. Mi možemo mnogo toga promijeniti i napraviti za naš planet. Naš je planet malI ,a mi ga uništavamo. Mislim, kada bi se svi potrudili i reciklirali stvari kao naprimjer: baterije,papir i boce. Jedna staklena boca mora stajati u zemlji četiri tisuće god. dok ne nestane.
    ZATO ČUVAJMO NAŠU ZEMLJU !!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Da bih zaštitila svoj planet moram reciklirati otpad.U kućni otpad se nebi trebalo bacati nikakve baterije,zato jer baterije u sebi imaju razne otrove.Kad bi se svi potrudili i reciklirali zaštitili bi svoj planet od zagađenja, bar na kratko.

    OdgovoriIzbriši
  11. Meni je ovaj dan jako lijep,veseo,zato što se na ovaj dan tj. na Dan planeta Zemlje sva priroda se usklađuje sa ovim danom.Najbolje za mene danas je to što je moj ciljeli razred veseo.U srijedu će u našoj školi biti akcija sakupljanja papira, ja mislim da će naš razred ovaj put pobijetit.Za teći sat ćrmo ići na plažu da je počistimo - učenici od prvog do četvrtog razreda.Baš se veselim zbog tog događaja.Volim što ovaj dan postoji zato jer obožavam čistiti prirodu,i pomagati joj!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Tek sada sam shvatila koliko je naša Zemlja malena i zato je moramo čuvati.Mi ćemo pomoći, čistit plažu. To mi je drago zato što sam nekoliko puta bacila papirić gdje ne treba.

    OdgovoriIzbriši
  13. Naša Zemlja za razliku od ostalih planeta je mala,ali za nas je ona velika.Ja sakupljam stari papir,kada u školi bude akcija sakupljanja starog papira ja donesem što sam sakupljala.Moj djed staklene i plastične boce daje u Konzuma.Meni smeta što na školskom igralištu ima puno staklenih i plastičnih boca.Drago mi je što u Tučepima nema velikih tvornica.

    OdgovoriIzbriši
  14. Danas imamo Dan planeta Zemlje.Učiteljica nam je pokazala neki predivan video i pjesmu.Danas,na Dan planeta Zemlje idemo čistiti plažu.Meni smeta kad djeca bacaju uokolo smeće,marende itd.Ja bih volio da svi ljudi čiste iza sebe.

    OdgovoriIzbriši
  15. Ja mislin da bogati najviše zagađuju okoliš .Naš planet 4. po po veličimi.mi smo posebni po atmosferi.Mi smo mali i najljepši.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ja mislim da tvornice koje ispuštaju otrovne plinove treba srušiti ili im osigurati mjesto tamo gdje nema ljudi i gdje ne može doći do ozonskog omotača da ga ne oštet ili ubiju živa bića. Zato čuvajte okoliš i cijeli planet Zemlju!

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja ću reciklirati papir tako da ću ga donjeti u
    školu na stari papir.A boce ću odnjeti u dućan.

    OdgovoriIzbriši
  18. Zemlji ću pomoći tako da ću odlagati otpad u one kontenjere gdje što stoji naprimjer boce u kontenjer za boce.Čuvam papir i dati ću ga za sakupljanje starog papira u školi.Danas je čišćenje plaže.To će raditi svi od 1. do 4. razreda.Sigurno ću posaditi neku voćku.Zemlja je peti planet po valičini u svemiru.Odrasli mogu učiniti za Zemlju tako da prestanu pušiti.
    Volio bi da se Zemlja čuva sa koljena na koljeno.I da oduvijek bude Dan planeta Zemlje 22.4.

    OdgovoriIzbriši
  19. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši