08 listopada 2009

KOLIKO SMO ZAHVALNI ZA PLODOVE ZEMLJE ?


"Čuj, draga majko, krik mojega očaja.
Čuj, dragi oče, krik mojega očaja.
Glad je došla:
Djeca i odrasli popadali su poput jesenskog lišća.
Svu tu patnju smo vidjeli,
Ja i moj štap, nakon što smo napustili svoj dom.
Pomislila sam:
Ako umrem, kako će svijet saznati za to?"

Kada je Missaye Hassan napisala ovu tužnu pjesmu, bila je stara 10 godina. Ona je djevojčica iz Afrike koja je u gladi 1984. godine izgubila čitavu obitelj. S štapom za hodanje u ruci otputila se od doma. Putem je prosila za hranu te je naposljetku u zadnji čas stigla do kampa Međunarodnog crvenog križa. Dok se ona borila, svjetski političari su samo nekoliko tisuća kilometara dalje pokušavali riješiti veliki problem: kako zaustaviti pretjeranu proizvodnju hrane...
     To je još uvijek slika današnjeg svijeta. Svake godine zbog pomanjkanja hrane, koja  leži i kvari se u prenatrpanim skladištima, umiru milijuni ljudi. Kada bi hranu jednakomjerno razdijelili po svijetu, bilo bi je dovoljno za sve stanovnike planeta. Zapravo, nešto bi i preostalo. Trenutno u svijetu proizvodimo više hrane nego što je potrebno da se nahrane svi ljudi. 

Što ti voliš jesti? Kada i koliko puta dnevno jedeš? Baca li se hrana u tvom domu? Što bi učinio da sretneš djevojčicu Missaye sa početka ovog teksta?


22 komentara:

  1. Ja mislim da bi odrasli trebali višak hrane odnijeti u Afriku gladnoj djeci, a ne da se baca. Ja ne bacam hranu. Mislim da je to ružno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ono što ostane od ručka možemo dati životinjama.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja bi toj djevojčici dala bar malo kruha da i ona ne umre od gladi kao cjela njezina obitelj

    OdgovoriIzbriši
  4. Jadna su sva djeca i odrasli u Africi koji nemaju hrane.U Africi ima malo ljudi koji nisu siromašni.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja se slažem i s Dadom i s Dinom

    OdgovoriIzbriši
  6. Ljudi su škrti ali nisu svi

    OdgovoriIzbriši
  7. Ljudi su najači i zato bi mogli paziti

    OdgovoriIzbriši
  8. ljudi bi mogli biti umjereniji u jelu i piću.ili barem dati gladnima malo kruha.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja se slažem sa Vanesson i Dadon

    OdgovoriIzbriši
  10. Treba biti umjereniji u svemu.

    OdgovoriIzbriši
  11. mi ne bacamo stari kruh nego ga damo baki za kokoše.

    OdgovoriIzbriši
  12. Dok se mi razbacivamo sa hranom , mnogo djece u svijetu gladuju ili umiru od gladi . Razmislimo malo jeli to pošteno .

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja se ružno osjećam kada moram baciti hrane koja nam ostane i uvijek pomislim na takvu djecu koja su gladna i rado bi im pomogao.

    OdgovoriIzbriši
  14. Kada bi moji učenici bili na vlasti, sigurna sam da ovakvih stvari nebi bilo. Nadam se, da će kada odrastu, biti jednako dobri i osjećajni kao sada.

    OdgovoriIzbriši
  15. Volio bi da je Afrika bliže pa bi dobri ljudi dali hranu gladnoj djeci.Kad bi ja sreo tu djevojčicu dao bi joj sve što mi obitelj ne pojede,uključujići mene.Kao što Dado kaže ja bi isto dao životinjama hranu da nesretnem tu djevojčicu Missaye Hassan.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ljudi u Africi koji imaju više hrane nego drugi ljudi ,trebali bi dati hrane i pomoćiim . Tako nebi bilo velike gladi .

    OdgovoriIzbriši
  17. Žalosno je koliko se hrane baca, a koliko djece umiru .

    OdgovoriIzbriši
  18. da sam ja netko na svjetu sve bi bilo lijpo i svi bi se međusobno pomagali nebi bilo gladi ni rata ... da sam ja netko ...

    OdgovoriIzbriši
  19. Tužno je jer se neki ljudi prejedaju dok drugi gladuju i umiru.Bilo bi dobro da se ne prejedaju nego da budu umjereni u jelu i piću, da izgladjevanja više nema. nemojmo bacati hranu ni bespotrebno proljevati vodu za piće, nego budimo zahvalni za božje darove.

    OdgovoriIzbriši
  20. Meni je žao djece.Zato što su neka bolesna pa
    ako imalo pojedu odmah se udebljaju.
    Žao mi je djece koja jednostavno ne mogu naći,
    uzgojti ili kupt hranu i piće.Žao mi je što
    ima više tih gladnih i blesih nego nas zdravh
    s hrano pićem.Da mogu pmoći rado bih pomogao.

    OdgovoriIzbriši
  21. Ja jedem tri puta na dan.Ja da vidim takvo djete ja bih mu pomogla jer mi je žao takve djece.

    OdgovoriIzbriši